کد خبر : ۲۲۱۸۱۲ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۹/۱۷ ساعت ۰۶:۰۸

رئیس نهضت سواد آموزی دزفول:
75 درصد بیسوادان دزفول را مردان تشکیل می دهند/ برخورداري اصناف دزفول از بیشترین جامعه بیسوادان

رئیس نهضت سواد آموزی دزفول گفت: 75 درصد بیسوادان دزفول را مردان تشکیل می دهند که لازم است مسئولان در این زمینه وارد عمل شوند.

 75 درصد بیسوادان دزفول را مردان تشکیل می دهند/ برخورداري اصناف دزفول از بیشترین جامعه بیسوادان

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، علیرضا شیرین صحرایی ظهر امروز چهارشنبه در نشست شورای آموزش وپرورش دزفول که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار کرد: از چهارم تا دهم دی ماه بعنوان هفته سواد آموزی و سی و هشتمين سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی  تعیین شده است.

وی با بیان اینکه 300 آموزشگاه در دزفول دارای آمار والدین بیسواد و کم سواد هستند، افزود: در برخی از این مدارس یک دانش آموز و یا حدود صد دانش آموز دارای والدین کم سواد یا بیسواد هستند.

رئیس اداره نهضت سواد آموزی دزفول تصریح کرد: از این والدین حدود 2 هزار نفر مرد و 900 نفر زن هستند که این افراد هرکدام به صورت میانگین دارای دو فرزند مدرسه رو هستند.

75 درصد بیسوادان مرد هستند
شیرین صحرایی با بیان اینکه 75 درصد افراد بیسواد در دزفول را مردان تشکیل می دهند، گفت: این افراد اکثرا در گروه سنی 10 تا 40 سال و درواقع گروه مولد جامعه هستند. اکثریت این افراد به شغل کشاورزی مشغول هستند که با توجه به اینکه محصولات موجود در بازار ما توسط این افراد تامین می شوند باید به تحصیل و سواد آموزی این افراد توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی به ثبت 2 هزار و 900 فرد بیسواد در سامانه سواد آموزی شهرستان اشاره کرد و افزود: در دزفول 402 بازمانده از تحصیل وجود دارد که بیشتر این افراد دارای والدین بیسواد و یا کم سواد هستند بگونه ای که برخی از این افراد نهایتا تا مقطع ابتدایی تحصیل کرده اند که این امر به معنی ریشه کن نشدن بیسوادی است.

ارائه 150 هزار گواهینامه سواد آموزی
شیرین صحرایی درخصوص دستاوردهای نهضت سواد آموزی شهرستان دزفول در طول 4 دهه گذشته تاکنون نیز توضیح داد: تحت پوشش قرار دادن 184 هزار نفر در دوره های مختلف سواد آموزی، ارائه 150 هزار گواهینامه قبولی سواد آموزی به این افراد، رشد درصد باسوادي از 51 درصد به 85 درصد در تمامی گروه های سنی 6 سال به بالا و افزایش درصد باسوادي گروه سنی 10 تا 49 سال به 95 درصد از جمله مهمترین دستاوردهای نهضت سواد آموزی دزفول از 40 سال گذشته تاکنون است.

رئیس نهضت سواد آموزی دزفول  در ادامه برگزاری همایش، برپایی نمایشگاه های متعدد از جمله کتاب ، توزیع بروشور در مصلای نماز جمعه، دیدار با امام جمعه، بازدید از مدارس و کلاس های سواد آموزی و اطلاع رسانی در رسانه ها را از جمله برنامه های درنظر گرفته توسط این اداره به مناسبت هفته سواد آموزی در شهرستان دزفول عنوان کرد.

لزوم همکاری مسئولان
شیرین صحرایی تاکید کرد: مهمترین راه درمان بیسوادی در دزفول همکاری و همراهی تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان و مسئولان بویژه در زمینه تبلیغ، اطلاع رسانی و تشویق و ترغیب است که متاسفانه این امر بسیار کمرنگ است بگونه ای که ما در برخی موارد در زمینه نصب بنر نیز شاهد عدم همکاری اداره های مربوطه هستیم.

وی با بیان اینکه بیشترین جامعه بیسوادی دزفول در اصناف حضور دارند، گفت: متاسفانه اصناف در بحث سواد آموزی همکاری نمی کنند که لازم است فرمانداری دراین زمینه ضوابط لازم را اعمال کند چرا که تجربه نشان داده هرجا که تبلیغات و همکاری ها خوب بوده به موفقیت رسیده ایم بنابراین دزفول زمانی می تواند در بحث سواد آموزی موفق شود که تمامی مسئولان آن دراین زمینه وارد عمل شوند.

برچسب ها: علیرضا شیرین صحرایی رئیس اداره نهضت سواد آموزی دزفول بیسوادان دزفول